Sök:

Sökresultat:

336 Uppsatser om Sensory stimuli - Sida 1 av 23

Stimulerad & observerad : En studie kring sensorisk stimuli och dess påverkan

The purpose of this thesis is to see how small differences in a store can affect the customer behavior. The changes consist of auditory and visual sensory cues. Since many companies today makes a lot of changes in their styling element, but without knowing how it really affects the customer behavior we thought it would be interesting to see by doing an experiment at IKEA. The study is therefore based on a quantitative research method, where theories have been described and from which hypotheses have been derived to test the theories. The experience took place at IKEA during two weeks where 5732 observations were made.The result from the experiment is that the sensory cue sight makes individuals spend more time in the environment but not creating attention.

Butiken måste hjälpa ögat att se : En studie om effekten av visuell stimuli på köpbeteende

Syfte: Uppsatsen syftar till att utreda i vilken utsträckning visuell stimuli i form av informativ skyltning kan främja kunders köpbeteende angående miljömärkta produkter. Studien ämnar även klargöra om priskampanjer har en inverkande effekt på sambandet mellan visuell stimuli och köpbeteende i butikslandskapet.Metod: Undersökningen baseras på en kvantitativ metod och resultatet bygger på statistiska analyser. En hypotestestande deduktiv ansats med en experimentell undersökningsdesign har tillämpats. Sammanlagt genomfördes 832 observationer på ICA Maxi Stormarknad i Kalmar.Resultat och slutsats: Studiens resultat visar att visuell stimuli, i form av informativa skyltar, påverkar individers köpbeteende. Priskampanjer däremot, har ett större inflytande på köpbeteendet vilket medför att det inte kan statistiskt säkerställas att visuell stimuli kan överkomma ekonomisk rationalisering..

Klasser som påverkar : Om klasskillnader och förändring i politiskt deltagande under perioden 1968 - 20000

The purpose of this thesis is to see how small differences in a store can affect the customer behavior. The changes consist of auditory and visual sensory cues. Since many companies today makes a lot of changes in their styling element, but without knowing how it really affects the customer behavior we thought it would be interesting to see by doing an experiment at IKEA. The study is therefore based on a quantitative research method, where theories have been described and from which hypotheses have been derived to test the theories. The experience took place at IKEA during two weeks where 5732 observations were made.The result from the experiment is that the sensory cue sight makes individuals spend more time in the environment but not creating attention.

Iögonfallande layout & känsloväckande stimuli : En studie om modebutikers fysiska upplägg och dess påverkan på konsumentbeteende och köpbeslut, ur ett företagsperspektiv

Denna studie har som syfte att förklara och ge en ökad förståelse för hur utvalda företag i modebranschen arbetar med det fysiska upplägget i butiker, genom bland annat atmosfär, sinnesstimuli och visuell merchandising. Samt vilken påverkan upplägget kan ha på konsumenters köpbeslutsprocesser och därmed även uppfattningen om varumärket. Sex intervjuer med olika företag har gett kvalitativa data som sedan analyserats mot varandra utifrån studiens teoretiska referensram. Resultat visar på att de studerade företagen inte planerar sin butiksyta beroende på teorier om konsumentbeteende och sinnesmarknadsföring. Utan istället planeras ytan beroende på varumärke och positionering, vilket skiljer sig åt beroende på företag.

Sinnesmarknadsföring : En jämförelse mellan två galleriors tillämpning av sinnesmarknadsföring

Purpose: The purpose of this study is to analyze the application of sensory marketing in malls.Problem discussion: The competition between malls is increasing, where visitors are increasing demands on the shopping malls layout. Shopping malls surface and its atmosphere becomes essential in the design of a mall so it will be attractive enough. Sensory marketing can be an appropriate method to stand out from the crowd and attract visitors. Sensory marketing is a process of engaging visitor?s senses to create a strong relationship between the brand and visitors.

Sensory nerve conduction studies in young adults for the expansion of a reference material

Neurography is the most objective and reliable measure of the peripheral nerve function, and it is used to diagnose both local and generalized neuropathies. Neurography can measure both motor and sensory nerve functions. The principle for sensory neurgraphy is to stimulate over the nerve and record proximal or distal from the stimulated electrode.At the Department of Clinical Neurophysiology, University Hospital Uppsala, a problem has been identified, in that young adult patients tend to show unexpected abnormal neurography values in relation to the expected, indicated by the reference limits, without clinical correlates. This concerns foremost the sensory amplitudes in median and ulnar nerves. The hypothesis is that the requirement of young adults? amplitudes is too high.

En doftstimulerad mo?belbutik : En studie om olfaktoriska stimulis pa?verkan pa? kunders produktutva?rdering

ForskningsfrågaPåverkas kunders utvärdering av produkten vid införseln av olfaktoriska stimuli?SyfteVi har för avsikt att beskriva, analysera och diskutera om införsel av olfaktoriska stimuli påverkar kundernas produktutvärdering i en butik.MetodikUppsatsen utgår från en kvantitativansats och använder sig av deduktion. Metodi-kvalet beror på att grunden till rapporten är baserad på hypoteser som författarna har valt att pröva, med hjälp av ett fältexperiment.SlutsatsRapporten kommer till slutsatsen att doftstimuli inte påverkar kunders produktutvärdering vid införseln av olfaktoriska stimuli i en möbelbutik..

Turismrelaterade företags användning av sinnesupplevelser : Lukt, känsel, hörsel, smak och syn

The purpose of this study is to investigate how customers' senses can be influenced by the experience of a visit to a tourist company and how six tourism businesses today utilize this phenomenon. The problem is that the phenomenon of sensory impact is a relatively newly discovered substance and not sufficiently established in the market.This essay is about how six selected tourism businesses use the human?s five senses during a visit by the companies. The information from each company is gathered by interviews that took place at each company with responsible employees. We have also met with experts in different sensory areas to best find out how companies can make best use of sensory experiences to influence their customers.

Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?

Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.

Stimuli riktat mot kundernas sinnen - en fallstudie av ICA Maxi Kalmar

Problemformulering och frågeställning:Vad präglar marknadsföring riktad mot människans fem sinnen inom livsmedelshandeln?Syfte:Analysera användandet av stimuli riktat mot människans fem sinnen, lyfta fram styrkor och svagheter med sådan stimuli i ICA Maxi´s livsmedelsbutik i Kalmar, samt undersöka möjlig utveckling av sinnesstimuli och dess användningsområden inom livsmedelsbranschen.Metod:Genom kvalitativa intervjuer med anställda på Maxi i Kalmar besvara ovanstående frågeställning och syften. Intervjusvaren kommer även förankras i väl utvald, relevant litteratur för att ge ytterligare tyngd bakom intervjusvaren.Slutsats:Stimuli riktad mot människans fem sinnen förekommer i ICA Maxi´s servicelandskap, och även inom livsmedelsbranschen. Detta arbete är medvetet, och representanter ifrån Maxi säger sig även förstå kraften i sådana stimuli. Dock inkluderas inte samtliga sinnen, och förvånansvärt få tillvägagångssätt för att tilltala kundernas sinnen finns idag..

Snabbhet och precision hos det visuella korttidsminnet för randmönster och ovaler

Den här uppsatsen handlar om korttidsminnet (arbetsminnet) och dess kapacitet att lagra och processa information. Ett perceptionsexperiment som utfördes ger en inblick i hur korttidsminnet fungerar i praktiken och innefattar randmönster och ovaler som stimuli. Responstid och precision mäts och jämförs med avseende på betingelser som position och orientering. Uppsatsens hypotes är att samma respektive olika position på stimuli har betydelse för både snabbhet och precision. Resultatet bekräftade denna hypotes.

Sinnesmarknadsföring i livsmedelsbutik : Ett experiment i samarbete med ICA Group

Context: In cooperation with ICA, we chose to investigate how much the auditory and visual stimuli in combination affects consumer behavior in grocery store. There are few studies in the area, which gives good practical and theoretical implications.Research question: How much influenced consumers' purchasing, movement and inspection behavior during exposure to auditory and visual stimuli in the fruit and vegetable department of a grocery store?Purpose: The purpose of this paper is to describe and analyze how much the auditory and visual stimuli affect consumer behavior in the grocery store. We do this through a quantitative experiment of our partner?s fruit and vegetable section, where we observe customer behavior in stores.

Sonic branding: Musik Marknadsföring och Religion

Musikmarknadsföring - att marknadsföra sig med musik och ljud är mycket inne just nu. Stora företag lägger ner allt större del av sin marknadsföringsbudget på att skapa en konsistent musikprofil. Sonic branding är ett marknadsföringskoncept som utgår från detta liksom sensory branding som innebär att marknadsföra sig konsekvent mot samtliga av människans sinnen. Både sonic branding och sensory branding utgår från religion och kristendom som inspiration för detta. Ingen av dem har dock undersökt vad kristendomens musikhistoria kan tillföra marknadsföring med musik.

Det sinnliga upplevandet av landskapet : en teoretisk undersökning av positiva emotioners roll vid utomhusrekreation

The purpose with the paper is to theoretically investigate how sensory experience and positive affect in contact with outdoor environment can promote health by 1) develop a model of the sensory and emotional processes based on multiple code theory (Bucci, 1997) and 2) examine if this model can increase understanding of the processes that takes place in outdoor recreation, the way this is described in environmental psychology research and theory. The paper starts by introducing research and perspectives concerning outdoor recreation. Different theories of nature?s health promoting effects are described. These include the restoration theories of Roger Ulrich and Steven and Rachel Kaplan, theories more concerned with outdoor activities and a theory combining these two perspectives called instorative theory. After this sensory and emotional information processing is examined through the works of Wilma Bucci and Jean Ayres. Antionio Damasio?s theories of emotion and Daniel Stern?s concept of vitalityaffects are than introduced to extend this reasoning.

Sensory profiling of Swedish white wines and a contextual analysis of Swedish viticulture

The aim of the study is twofold, to generate a sensory profile of Swedish wine today and to investigate the opinion of both wine producers and wine experts on viticulture in Sweden and wine from grapes grown in Sweden, achieved through a contextual analysis comprising a literature study and interviews with wine producers in Sweden and Denmark and wine experts from Sweden and Germany, and a sensory analysis at the company Ipsos. ?Mixed methods? was the chosen research strategy as the semi-structured interviews gave qualitative results and the sensory analysis would give quantitative results displayed as spider charts. There is a lack of studies investigating how the Swedish wine is perceived by consumers and consumers might be unaware that the Swedish wine, established through ?trial and error?, is increasing in quality every season, creating a need to display the sensory profile of Swedish wine to strengthening the perception of Swedish white wine. This study shows that the Swedish white wine today is a wine with a fresh, citrusy and flowery aroma and a fresh, citrusy and green apple taste, however, a sensory analysis cannot show if the attributes are those that are desired by the customer, a consumer test is necessary to conclude that. Trends point towards locally produced products, one reason why Swedish wine has great potential, yet the future needs to be secured through job opportunities and education. Creating an approval system for Swedish wine is suggested as a future improvement, it is a common procedure in most wine regions.

1 Nästa sida ->